keskiviikko 4. kesäkuuta 2008

Julkisliikenteen varassa

Päätin lainata ajokorttiani posiilille. Nyt olen siis joukkoliikenteen vankkumaton kannattaja.

Tää mun autoton aikakauteni alkoi mitä mahtavimmissa merkeissä, aurinko paistoi lämpimästi kun kesävaatteisillani kävelin ostamaan arvoa matkakorttiin paikalliselta Ärrältä. Mikäs siinä busseillessa ym kun on kesä ja ihanat ilmat, saa samalla aurinkoa!
Tietenkään mun matkakorttini ei toiminut. Aikamme siinä renkattuamme, sanoi täti Ärkkärin että sorry, laite ei vaan lue sitä... Mitäpäs siinä muuta kun junalle, 3.80(!!!!!!!!)kertalippu ja Rautatieasemalle HKL:n palvelupisteeseen korttia uusimaan.
Palvelupisteessä oli oikein mukava täti ja vaihtoikin mukisematta mun kortin uuteen ja samalla sain ladattua edullista aikaa, 25 päivää vain 66,35. Ei bensakaan mitään halpaa ole, mutta ei ole tämäkään, pitää nyt sitte ajella bussilla ja kavereilla niin perkeleesti.
Reippailin siitä sitten metroon, joka ilokseni liikkuu 8 minuutin välein näin kesä aikaan. Mulla tän kaiken seikkailun jälkeen oli ruhtinaalliset 15 minnuuttia aikaa ehtiä töihin. Metro tulikin sitten joskus ja tietenkin puhuin puhelimessa niin aktiivisesti että matkustin Sörkän ohi. Jäin sitten Kalasatamassa pois, eikä siitä pitkä matka tänne duuniin ole kävellä, ilmakin on kun morsian, mutta mun kengät hiertää niin saatanasti että meinas oksennus tulla kun sattuu!!
Nyt on vasemmassa jalassa viisi rakkoa, oikeassa neljä, enkä ihan tarkaan tiedä millähän täältä kotiin pääsen. Steissillä ei ole kiva kulkea avojaloin... enkä mä ihan heti tonne Kurviinkaan paljailla jaloilla himoitse.

Näin siis mun elämässä. Tää on niin mua!

Onneks lauantaina pääsee Mustikoimaan maastoon. Rakas on luvannut mun, kriminaalin, sinne viedä, tiedä mitä meinaa sen aikaa tehdä, mutta on se vaan kulta ♥ Eilenkin on leikellyt Kissalta perskarvat kun Kissalla oli maha löysällä. Siitäkös Kissa riemastui! Ja Rakas kans...
Pitääkin tänään mennä varoen kotiin.... Taksilla varmaan :D

Ei kommentteja: